BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 7, 2011

..NiKmAT dArIMu..

:: SEDANG MENONTON CINTA ALYSA ::

sambil2 aku melayan episod penuh perasaan nie..
aku pun melajukan jari jemari menaip untuk blog kepunyaan aku nie..
malam nie nak cite ape yee...
hmm..
ok,jom mulakan..
mula2 skali aku nak memanjatkan kesyukuran yang tidak terhingga kepada yang maha pencipta..
walaupun aku sering lalai dalam menunaikan suruhannya..
tapi..
aku masih dipilih untuk menerima nikmatnya..
terima kasih kepadamu YA ALLAH!!

dalam aku bersusah payah cari kerja..
rupa2nya..DIA telah mengatur sesuatu untuk aku..
dan setelah beberapa kepayahan aku lalui..
akhirnya...

taraa!!!


inilah nikmat pemberian darimu YA ALLAH..
...ALHAMDULILLAH... 



Friday, December 2, 2011

S.A.K.I.T

"aduh!sakitnye!!"
sakit pinggang aku dtg lagi..xtau apa puncanye..
sabarlah wahai hati..

"sakit tue penghapus dosa" 

kadang2 nak nangis pun ada..tapi sabarkan aje ler...
 dah jumpe dokter tapi xder plak dokter ckap sakit yang serius..
tapi...
aku yang terasa keseriusan nyer..!!
sampai berapi pinggang aku..
xcaya??
tgok nie!!

 tengok tue sampai kua mcam2 warne kat pinggang aku...

dasyatkan??
dah mcam nenek tua dah aku nie berjalan..
tapi xpe lar kan..
mcam aku bagitau kat atas tadi lar..
sakit tue penghapus DOSA

semoga kesakitan yang aku tanggung nie dapat menghapuskan dosa2 aku.. 
amin.. 




Friday, November 25, 2011

..berakhir sebuah penantian..

dimulakan dengan bismillah...
emm...untuk sekian kalinya  jari jemariku berbicara kembali...
dah lame nak tulis pasal entri nie..
tp mase x mengizinkan..
baget bz lar sangat kan!
huh!

meh nak tunjuk gambar nie...
tgok!

mengenali kalian adalah kenangan terindah
gambar apakah itu??
nie lar yang aku maksudkan 
"berakhirnya sebuah penantian" 

22 oktober 2011
aku berjumpa smula kawan2 seperjuanganku..
bukan untuk mengeteh or mengopi...
tapi untuk??
untuk meraikan kejayaan kami semua!!
yeah2!!


tahniah pada semua...
semoga kalian beroleh kejayaan dalam mengharungi kehidupan...
dan
semoga ikatan persahabatan ini akan terus kekal buat selamanya...
amin..

ok sekian buat kali ini..
tata..
nak masak tomyam pastu makan n masuk keje!
 disudahi dengan..
alhamdullah




Sunday, August 7, 2011

...14 FEBRUARY 2011...

selamat hari kekasih!!
eh2..nie ke yang cik aien nak cite kali nie??
bukan ar...
ngarut jek semua 2..
pada cik aien hari2 tetap hari kekasih..hehe..
yelah kan..lau dah bercinta..mesti ar sayang hari2...
hari kekasih pun hari2..
betul x??
hehe..

dah!stop!
bukan itu jalan ceritanye..
yang nie baru betul..
begini...

..14 feb 2011..
seawal jam 6.30 pagi aku mula mengatur langkah untuk memulakan hari yang baru bermula..
berbekalkan pelbagai persoalan dalam kepala otakku..
aku teruskan jua perjalananku menuju bustop..
kira2 20minit perjalanan (jalan kaki je tau!)
aku tiba di tempat mnunggu bas..

tibe2!
"camne nak g opis 2..aku dah ar xtau nak nek bas ape nie..adoi..mcam nak nangis jek kuat2 kat cnie..!!"
ayat yang aku keluarkan untuk diri aku sendiri..

...setelah sejam berlalu...

aku masih kat tempat yang sama..
aku tnye org2 kat situ camne nak g ss13..
semua jawab xtau!!
ee!!dah berpakat agaknyer dorang nie xnak tolong aku!
geram2!!

akhirnye aku tahan teksi..
aku bagi alamat kat pakcik teksi 2..

"rm7.80 ye dik..dah sampai pun.." pakcik teksi 2 bersuara... 

mahal nak mati!!
ah lantak ar..janji aku sampai..

aku nekad nak dtg keje hari pertama jek..
pastu nak balik kampung..xnak keje cini..tambang jek dah mahal!
dipendekkan cerita..
dalam diam2..dah 4 bulan aku kerja kat situ..
                             ..MICRO-CTL ELECTRONIC..
dah memang tertulis aku akan kerja kat situ..nak wat camne..
aku ade bos yang baik...
encik juki..
aku ade kawan yang baik..
kak sue..


kerja aku xpenat badan tapi penat otak..
keje aku kene selesaikan masalah yang belum selesai..
hari2 aku pandang kad2 elektronik..
banyak sagt benda aku blaja kat cnie..
lau 5tahun aku keje kat cnie..
aku boleh jd genius bab2 litar elektronik nie tau!
seronok!hehe..

lau tension wat keje pun..
aku akan marah kad2 elektronik 2..
hehe..
so,xder ar melibatkan hati n perasaan org lain kan?
kad2 2 bukan ade perasaan pun..

aku sangka akan lama kerja kat
MICRO-CTL ELECTRONIC.. 
masuk bulan ke 5 aku dapat tawaran kerja lain..
atas nasihat abah aku pilih kerja baru 2..
kerja nie lari sgt2 dari bidang aku..
tapi mgkin kerja nie lagi bagus n terjamin..

akhirnya pada 3 jun 2011..
aku menamatkan khidmat aku di 
MICRO-CTL ELECTRONIC

selamat tinggal n terima kasih!  


 

kEmBaLi BERsUa...

assalammualaikum n salam satu malaysia..
dah lame sgt2 cik aien tggalkan blog nie sepi tanpa coretan...
tah ape mimpi plak kan..
tibe2 malam nie terase nak sgt menghapdetkan blog cik aien nie...
skang jam menunjukkan pukul 3.15 minit pagi..
nape cik aien xtdo lg ye??
hehe..baru jek abes menjalankan tugas..
so,skang nie masih kat opis lg...
bosan..
2 yang dok rajin nak menaip nie..
hehe..
nak cite ape ye...
ok kite mulakan skrip hidup cik aien..
cik aien nak cerita pasal pengalaman mula2 keje..
dah dpt kerja so mesti ar kene ade rumah sewa kan?
pening ar kpala nak cari uma sewa time 2..
cari punyer cari(cari dlm tenet jek..hihi)....
akhirnye...
berpindahlah aku a.k.a cik aien ke rumah baru..
usj 2..

cik aien xkenal sorang pun penghuni dlm uma 2..
juz cakap dlm tepun jek mse nak sewa 2..
mula2 masuk uma 2..
ade sorang akak nie...
cam sombong jek tgok die...

tapi xkenal maka xcintakan..
tp xder ar sampai cik aien bercinta ngan akak2 dlm uma 2..
huhu..

lama2 da rapat ngan dorang ok jek semuanyer..
kak aien..
kak odah..
kak wana...
hanis...
inilah name2 yang tersenarai dlm uma 2..
dorang smua baik...
slalu bwak cik aien kua g makan..hehe..
thanks!

..14 feb 2011..
cik aien akan memulakan tugas sebagai seorang technician...
banyak dugaan untuk keje kat tempat baru nie...
hampir2..
hari pertama nak pergi keje 2 cik aien amik kputusan xnak keje...
tetapi...
berbekalkan semangat yg ade...
kuteruskan jua...
hehe...

apa jadi pada hari pertama keje??
tunggu episod seterusnyer...

tata..




 

Monday, March 28, 2011

sayu hatiku..huk..huk..=(

buat sekian kalinya aku kembali mencoretkan kata2 di dalam diari 'unprivate'ku ini...
sayu hati bile terbaca akan sesuatu...
terasa ditipu..
terasa dipermainkan...
huuwaaa..!!!sob..sob...


membazir jek air mata..xpe2..cuci mata.. 


dia takut bila dirinya ditipu..kerana dia sedang menyembunyikan sesuatu...
sebenarnya dia takut akan bayang2 dirinya sendiri...

tunjukkan aku akan kebenarannya...jika ini ujian atas segala dosa2ku..aku redho...

ada yang lagi penting perlu aku pikirkan!!
persetankan sgala yng membuat diriku tidak bahagia..!!!

tapi pe2 pun aku bersyukur sgt2..
skang aku dah bekerja..
dah ade pendapatan sendiri..
dah dapat bg duit kat parents..
dan yang paling penting aku dah berdikari..
tahniah cik ain!!
kau berjaya melepasi kesukaran pada satu ketika dahulu..

yang mendatang...tetap akan terus dihadapi..
semoga perjalanan hidupku lancar dan dipermudahkan...

 sediakan payung sebelum hujan!!!





 



Wednesday, February 2, 2011

"if i have rm100~"


hai dear..
malam nie cik aien nak join contest lagi..
waa...da tbe ar 2 demam contest!!
kali nie contst bab2 duit plak..
mmg best ar!
jom tgok!


tuan empunyer contest!!


cik aien nak ajak2 ramai join nie...
nak ke??
lau nak...


eh2!!jap!
tarikh tutup : 10 Februari 2011
(penting nie!)

mula-mula cik aien rase..
nak join..
xnak join...
dan akhirnye join jgak lar.....
sebab...
tertarik dgan tarikh kat atas tue...
tapi kenapa kan?


::: tarikh lahir bonda 10 februari jgak!!! :::

oleh yang demikian...
kalau cik aien menang contest nie..
(nak menang jek ko kan??huhu)
cik aien nak hadiahkan my lovely bonda...

:: kain untuk buat jubah ::


kain jubah..

kat mne nak dapat kainn jubah nie??


harganya : RM 100
ngam2 kan??

mne ar tau nie rezeki bonda kan...
so,cik aien skadar mencuba.. 
kot2 dapat jubah nie nanti..
dan..
tibe2 keajiban berlaku!!
bonda sihat seperti sediakala...
amin!

sayang bonda sgt2!!

nak tag :






ok dear..hope diterima..
tq!

p/s : tolong doakan bonda cik aien sembuh daripada penyakitnya...














Tuesday, February 1, 2011

::: cita-cita mase skolah dolu2 :::


dia datang dgan lenggang lenggoknya...
lalalala...
ceewaaahh!!
nyanyi2 gitu kan??
hehe..

cik aien muncul lagi!!
dalm tajuk yang berbeza!
emm...nak cite pasal cita2 mase skolah dulu2...

mase nak kenalkan diri kan..
mesti kite ckap cita2 saye nak jadi..
seorang dokter..
seorang cikgu..
seorang polis..
dan seorang yang macam2 lagi lar..
pe2 pun...
memang seronok mencipta impian!!


so..ape cite2 cik aien dulu??
hehe..
nak tau?
cik aien nak jadi seorang.....




guru...inilah impian cik aien..mybe sampai sekarang??


itulah cita-citaku..
namun tidak kesampaian..
isk..isk..uuwaaa...(ngis!sedih2!!)


tapi setiap ape yang berlaku...
pasti ade cerita disebalik cerita kan??
jgan sdeh2!!
lau cik aien jadi cikgu...
maybe jadi camnie kot??




dibuli murid-murid..hehe..peace!!


jadi xperlu sdih2..
apa yang cik aien jadi sekarang..
mungkin ini adalah yang terbaik untuk hidup cik aien...
asalkan kerjanye halal...
kan??


nak tau skang cik aien tercampak ke bidang ape??
ok meh nak tunjuk!




 litar mula2 blaja....


nie subjek...ape tah...lupe daa...huhu


nie mse lab PLC...PROGRAMMABLE LOGIC CONTROLLER..


 lab pneumatik..


pneumatik ar nie...


ha..see!see!
bidang elektronik beb!
xponah den terpikir pun ni haa!!
tapi ape2 pun...
ingat!!


"allah tidak memberi apa yang kita pinta tetapi memberi apa yang kita perlu"


maksudnye...
 allah lagi tahu mane yang baik untuk hambaNya......




semoga kalian beroleh kejayaan...miss u all!!


tata!itu sahajee...=)


 

..satu februari 2011..!!



Assalamualaikum...

Hai to all...

Hari nie cik aien hepi sgt2...

Sbb nyer??

Nak tau x??

Hehe...nak tau kene bce cite cik aien nie sampai abes ok!



Hari nie 1 feb 2011..

Merupakan hari pertama dlm bulan februari pada tahun 2011

Kan??

Ape yg special nyer??

Cik aien bersyukur sebab diberi pluang lagi untuk bernafas di bumi allah nie...

Syukur...


Pagi td..cik aien bgun jek tdo...

Bonda ckap kat meter lektrik 2 ade bunyi..

Bunyi cam nak terbakar..

Pikir ar sendiri cmno bunyi nyer 2..hehe..


meter nie ar yang bunyi2 tue...



Cik aien pun tepon ar TNB yang berhampiran...

Ne..no..ne..no..pin..pin!!(bunyi kete TNB)

Ok..da sampai pun!

Tolong ye betul kan ape2 yang bermasalah..

(lupe nak amik gambit technician TNB tue!hehe)

Lepas da ok meter 2..

Org TNB 2 pun balik ar..

Tiba2!!!

Jeng..jeng..jeng..


gambar hiasan jek...


Van pos laju masuk depan uma!!

Asal plak nie??

Cik aien pun menung jap..kot2 ade menang contest pe2 kot??

Xpe2..sabo2..



Abg pos laju : “cik aien ye? Nie ade kiriman..pas2 tolong sain kat cnie ye..”

Cik aien : “ye saye..boleh2..nak suh sye sain kat semua ruang pun boleh..hihi”


Hehe..mesti abg pos laju 2 sakit ati kan??

Tapi nseb bek die senyum..hehe..





Kat tangan cik aien dah ade bungkisan beso nie...

Ape lar agaknye kan?

ee..teruje ar dapat hadiah cmni..

jom kite bukak kotak 2!



Fasa pertama


tgok tue!sebelum bkak..hehe..



Fasa kedua


nie slepas bkak pembalut ketas minyak tue...





Fasa ketiga


nie kotak yang sbenar..



Dan..akhirnya.......dup...dap...dup...dap....

Taraaa!!!


inilah isi nyer..temok!!hehe..suke2..tq!

ok..da dapat hadiah beday untuk thun nie...
terima kasih!!
saye sgt suke!
saye sgt terharu!
saye sgt teruja!


 :: kepada si pengirim ::

terima kasih daun keladi,
tahun depan saye nak lagi...
hehe..




siapa pengirim nyer??
nak gthu kat cnie ke??
emm...xmau lg lar.....
biarlah rahsia..
hihi...




sayang kamu!!


cik aien ade mse sebulan lebih nak pikir untuk balas hadiah nie...
adus!susah nie...
bg jek ar smule bear nie...
senang cite...
ahaks!!
pe2 pun tguuuu......


ok lah..xtau nak tep pe dah!
lau sape2 bce entry yang nie..
doakan lah cik aien bahagia ngan pengirim hadiah nie k!!




"berkasih sayang itu indah!!"
=)





Monday, January 31, 2011

kisah dua orang budak..


assalamualaikum...
today is monday..
tadi mase cik aien dok godek2 facebook 2 kan..
cik aien terjumpe satu cite nie...
kat FB kawan cik aien..
cik aien rse cam best jek cite 2..
so,nie yang share ngan pembace2 yang bakal sggah di blog cik aien nie...hehe
jom3..bace cite pendek nie..

Dua orang kanak-kanak bermain-main di kawaan padang rumput. Semasa melintasi selonggok ranting kayu, mereka terjumpa tahi arnab bersepah-sepah.

"Eh hapa ini, macam pil laa..."

"Oh...inilah Pil Cerdik. Sapa-sapa yang makan pasti akan menjadi cerdik."

Budak itu pun makan, "Erghk...rasa macam tahi la..."

"See...See.. ngko sudah pun menjadi cerdik.." kata budak yang satu lagi
 
 
sekadar gambar hiasan...
 
da bce??best?hehe..tata..itu sahaje!


Saturday, January 29, 2011

Edit Photo Contest??



assalamualaikum
da tajuk pun contest..
so, mesti lar isi2 nyer berkaitan contest kan??
nak tau lebih lanjut?
jap eh..


nie gambar tuan empunya contest!!




cik aien nak join..
kalau korang nak join jgak..


klik sini!! 



eh..eh..!!
sbelum klik meh tgok hasil cik aien dulu..hehe..


cik aien pun bkak lar album2 lama nak cari gambar..
lpas penat dok pilih2..
akhirnya..
ini adalah foto2 yang akan dipertaruhkan!!
meh tgok!





wahai gambar "menjeling2 mataku kami bertentang"..bawalah tuah pada cik aien..huhu =p




cik aien sedang termenung....=)


gambar dah ade..
untuk mlengkapkan syarat2 contest..
cik aien mesti edit gambar2 nie..
apakah ia berhasil??
nak tgok??
jom!!

 
 ::: maka ini hasilnya :::


gambar pertama..=)



gambar kedua..=)


opss!!
terlupa plak..
cik aien kena tag kawan2 len lar..
ini gadis2 terpilih yang cik aien nak tag..

:: cik eita ::
:: cik atie ::
:: cik salina ::


ok siap!
hope diterima oleh tuan empunyer contest k!!
tata!!

Friday, January 28, 2011

CIK AIEN jadi penulis cerpen!!!


assalammualaikum..
kali nie cik aien nyer entry len ckit...
why dear??
sbb cik aien nak join contest!!
firts time der!!
contest pe nie cik ain??
mai nak cita...


untuk join contest nie..
cik aien harus reka karangan atau puisi secara berurutan
berdasarkan perkataan2 tersebut :

:: tepung talam
:: gangguan seksual
:: permata
:: makna kembiri
:: halwa maskat
:: kak cik seroja
:: pakaian untuk mendaki
:: sajak ulang tahun kelahiran
:: zombi kampung pisang
:: jika terdengar suara azan bergema sayup menjelang pagi


eh2 jap...
anjuran sapa nie cik aien?
taraa.....

blog kak cik


::: maka ini adalah hasilnya :::



Pertama kali kami bertentang mata. Tiada apa-apa  yang kurasa. Cinta? Hmm... tak mungkin.Aku tidak pernah memikirkan hal cinta lagi setelah aku gagal di dalam dunia cintaku suatu ketika dahulu. Pedih. Itulah yang aku rasai ketika hati aku dilukai, dan kerana itulah aku tidak sanggup untuk membayangkan bercinta dengan dia yang tidak aku kenali.


Namun, siapalah aku untuk menghalang cerita yang telah diatur oleh yang maha berkuasa. Aku rela dengan kisah baru hidupku.


Tit..tit..lamunan aku diganggu oleh bunyi mesej dari telefon bimbitku. Tanpa berlengah aku trus mencapainya dan membaca mesej yang entah dari siapa pengirimnya.


hai ayg..tgah wat pe 2..syg da smpai uma nie.igt janji ayg tau!


Janji? Aku hampir terlupa akan janji aku padanya. Membuat kuih tepung talam! Kerana dialah aku belajar membuat kuih kesukaannya itu.


“Demimu sayang apa sahaja akan aku usahakan.” Kata aku sendirian sambil tersenyum.


Kuih telah pun tersedia di atas meja. Aku mencapai surat khabar untuk mengetahui isu-isu semasa. Memang begitulah rutin harianku. Sehari tidak menyelak surat khabar ibarat tidak sempurna hidupku.


Aku tertarik dengan satu artikel iaitu tentang gangguan seksual yang semakin menjadi-jadi dikalangan rakyat Malaysia sekarang, sampaikan aku hendak keluar rumah pun aku rasa takut. Entah bila semua ini akan berakhir. Kesian aku melihat orang-orang yang menjadi mangsa mereka yang tidak berhati perut. 


Setelah selesai membaca surat khabar aku mencapai pula buku Permata Hatiku. buku ini membawa makna yang sangat dalam pada aku kerana buku ini adalah pemberian kekasih hatiku. Terima kasih sayang!

“Assalammualaikum, hai saya Zulfazli, boleh saya duduk sebelah awak?” sapa lelaki itu. 

“Waalaikumussalam, saya Radiatul Ain.Tempat nie bukan hak saya dan sesiapa saja boleh duduk.” Jawab aku sambil tersenyum.

“Saya perlukan bantuan awak ni, saya nak awak tolong carikan makna kembiri boleh?” Dia bersuara lagi


Entah kenapa sejak petemuan yang pertama itu aku merasakan ada suatu perasaan yang sukar untuk aku ungkapkan. Ah!mungkin itu perasaan aku sahaja.


“Adoi!sakitlah!kau nie bagi salam dulu boleh tak?” jerit aku pada Zati yang tiba-tiba menepuk bahuku.

“Kau ni mengelamun je,orang lain pun bercinta jugak tapi tak macam kau angau! Eh! Aku ada bawakkan kau halwa maskat ni, kak cik seroja yang buat tadi,kau makanlah ye ” balas sahabatku itu.


Ah!terkena aku dengan kata-kata sahabat rapatku itu. Aku bukan angau tapi biasalah kan orang sedang bercinta. Zati merupakan sahabat yang paling rapat dengan aku kerana dialah orang pertama yang aku kenal masa mula-mula aku menjejakkan kaki di tempat pengajianku ini.


Esok aku akan menyertai aktiviti mendaki gunung. Salah satu aktiviti kegemaranku. Walaupun sering dihalang oleh kekasih hati kerana bimbang akan keselamatan diriku tetapi aku tetap berdegil. Aku harus segera mengemas pakaian untuk mendaki kerana awal pagi esok aku harus berkumpul di dewan besar.


Sedang aku mengemas tiba-tiba melayang sekeping kertas dari celah-celah lipatan pakaianku di dalam almari itu. Segera aku menyambutnya lalu membaca isi kandungan yang tercoret di atas kertas tersebut. Tertera dengan jelas di atas kertas itu sebaris ayat ‘Sajak Ulangtahun Kelahiran Pujaan Hatiku’. Hatiku disiram perasaan rindu lagi. Zul aku rindukan kau!


Mengenangkan esok aku harus bangun awal maka aku harus tidur awal malam ini. Kalau dilayan perasaan angau aku sampai esok pun aku mampu berangan. Aduhai terkena aku dengan panah tajam cintamu sayang!


Entah kenapa zombie kampung pisang pulak yang menjadi penyeri mimpi tidurku. Akibat penat mimpi lari dikejar zombie aku terjaga daripada lena. Tiba- tiba aku terkenang bonda yang jauh dimata. Sudah lama aku tidak mendengar leteran bonda. Masih aku ingat akan pesanannya.


Jika terdengar suara azan bergema sayup menjelang pagi kamu mesti bagun supaya senang rezeki masuk, jangan diikut mata yang mengantuk tu! ” pesan bonda kepada anak perempuannya ini.


Hmm..jam menunjukkan pukul 6.00 pagi. Aku bangun longlai menuju ke bilik mandi membersihkan diri untuk menunaikan tanggungjawab aku sabagai hambaNya. Sejuk!


Setelah usai solat subuh, aku menadah tangan memohon seribu pertolongan dari yang Maha Kuasa. Terase begitu kerdil diriku ketika ini.



“Ya allah..aku memohon keampuan kapadamu di atas segala dosa-dosaku ini dan aku mohon kau permudahkanlah segala urusanku..Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan dia milikku satukanlah hatinya dengan hatiku. Titipkanlah kebahagiaan antara kami agar kemesraan itu abadi. Tetapi Ya Allah.. Seandainya telah Engkau takdirkan dia bukan milikku Engkau bawalah dia jauh daripada pandanganku. Luputkanlah dia dari ingatanku. Dan periharalah aku dari kekecewaan.Ya Allah...Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat. Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai..Amin...amin...Ya rabbal 'aalamin..” Semoga allah mendengar rintihan hatiku ini..


Aku da terlewat!aduh..........


jika ini takdirnya....amin..=)
 ok guys!
siap! 
hanya rekaan semata-mata ok!!
hehe..