BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 22, 2013

tiba-tiba rindu..

assalammualaikum..

dah lama sangat aku x jengok blog kesayangan aku ni..syg sgt ke??hihi..tibe2 rase rindu..haa..tu pasal lah tajuknye rindu..hmm..nak cerita pasal ape ye?

cinta??:::::: ermm...malaslah!

kerjaya??:::::: ermm...xtau nak cerita psal ape sbb kerja aku bjalan sperti biasa..tetap mnerima gaji bulan2..

haa...dsebabkan aku dah 4 bulan x balik kg..so,aku nak cerita pasal kerinduan aku yg teramat sgt thadap mak ayah aku..

::: sayang mak n abah :::

aku pernah dgar satu ceramah ni..berdosa kite sbagai anak kalau buat mak ayah  tertunggu2 panggilan telefon dari kite..so,maksudnye di sini..kite ni sbagai anak yg soleh dan solehah..in shaa allah..wajib btanyakan khabar mereka sbagai tanda kasih sayang yg tidak terhingga..

semenjak aku dgar ceramah tu,aku pun kerap la tepon mak n abah..dulu tepon jgak tp cam jarang2..so,sape2 yg terbaca bicarajari aku ni..hope korang pun camtu lah hendaknye..

::: nak belikan macam2 :::

dulu mase kecik2 hidup aku sekeluarga susah..org kampung,mak n abah bukak kedai makan kecik2 je..tp mak n abah boleh jga kami 5 beradik smpai terlebih besar dah badan kami adik beradik..hihi..tq mak n abah!!love u muaahh2!!sekarangkan aku dah kerja,lau boleh aku nak belikan macam2 untk mak n abah..aku nak biar dorg gembira je..aku suke beli macam2 mase balik kg,contohnye baju..aku tau baju2 yg belum pakai pun banyak..mak selalu cakap camni..

"alang,jgan bazir duit..simpan lah,awak tu mase depan pjg lagi..mcam2 nak guna duit nnt"

aku senyum jek.dalam hati aku cakap..

"mak,bukan stakat baju jek alang nak beli..lau mampu kedai baju tu alang belikan untuk mak..x sampai hati nak balik tangan kosong jek,mak x tau nikmatnye bila dapat bg mak n abah macam2..hanya allah yang tau..mak..abah..alang selalu doa supaya allah tu bagi peluang supaya alang dapat senangkan mak n abah.."

::: balik kampung :::

lagi 4 hari aku nak bercuti panjang..rindukan kampung halaman,ayah dan bonda tercinta..tahun lepas mak dah dapat mesin basuh,tahun ni turn abah plak..lappy!!wah..cam org muda plak abah kan nak ber lappy2 bagai..hehe..xpe,alang tau abah nak blaja taip2 kan?xsabar nak tgok reaksi abah!!

sekian,nite!

      

 

 


1 comments:

nuna said...

lama tu 4 bln xblk kg. sy xblk sbln pun rse nk nangis dh.